Augame su M. K. Čiurlioniu Abraomo Kulviečio gimnazijoje
M. K. Čiurlionio fondo projektas „Augame su Čiurlioniu“ gegužės 2 dieną apsilankė Viliaus Abraomo Kulviečio klasikinėje gimnazijoje (Gedvydžių g. 8, Vilnius).
Renginyje sudalyvavo net 120 šeštokų. Susirinkusieji noriai įsitraukė į diskusijas ir interaktyvius pažintinius žaidimus.
M. K. Čiurlionio gyvenimu ir idėjomis paremtą edukacinę programą pravedė teatralas Linas Jurkštas. Akademinę valandą trukęs renginys šeštokams tapo unikalia patirtimi. Programą sudarė trys dalys. Po kiekvienos dalies buvo atliekami muzikiniai kūriniai. Skambino jaunieji virtuozai iš Vilniaus Karoliniškių muzikos mokyklos: Andrėja Estkovskytė (altas), Akvilė Lavinskaitė (altas) akompaniatorė Daiva Lukošienė (fortepijonas) (jų mokytojas – Mantas Makrickas). Susirinkusieji susikaupę klausėsi užburiančių A. Vivaldi, S. Cincadze, B. Dvariono melodijų.
Pirmojoje dalyje L. Jurkštas ir mokiniai diskutavo, kas buvo tas žinomas, bet nepažintas Čiurlionis. Antrojoje dalyje visi leidosi į filosofinę diskusiją – kas apskritai yra žmogus. Du pirmieji pokalbiai vedė prie trečiosios dalies – apmąstymų, kodėl Čiurlionis yra Čiurlionis.
Po šių samprotavimų pratybų vaikai buvo pakviesti peržvelgti eksponuojamas paveikslų reprodukcijas ir nuspręsti, kurie paveikslai yra čiurlioniški, sudėliojant juos nuo čiurlioniškiausio link mažiausiai čiurlioniško. Tarp jų buvo trys Čiurlionio paveikslai, o kiti – jo amžininkų, kolegų simbolistų. Tuomet vaikai buvo pakviesti žvilgterėti į savo aprangą ir sustoti pagal spalvas, sukuriant tikrą menininko paletę, tyrinėjant atspalvių subtilybes.
Po visų šios edukacijos patirčių dalyviai vieningai nusprendė – suvokti, kas yra kas ir kodėl taip yra – labai sunku, bet domėtis verta. Vaikai buvo paraginti nesivadovauti išankstinėmis nuostatomis, nepulti taikyti stereotipų. Edukacinis žaismas, įdomus pasakojimas, atviras bendravimas pavirto pamoka apie draugiškumą, buvimą savimi, kito palaikymą.
M. K. Čiurlionio fondo projektu „Augame su Čiurlioniu“ siekiama moksleivius supažindinti ne tik su Lietuvos genijumi M. K. Čiurlioniu, bet ir su nacionaliniu identitetu bei vertybėmis. Fondo edukaciniai projektai – tarpininkai tarp formalaus švietimo ir praktinės meninės veiklos, sulaukę didelio susidomėjimo ir apkeliavę ne vieną Lietuvos miesto ir miestelio mokyklą, vaikų globos namus, sutrikusio intelekto centrus ir kt.